sábado, 6 de junio de 2015

● ● ● La vida de Jota | Capítol 2

Després d'una efímera passada per urgències, inferien 12 hores al box. No li agradava aquell lloc; trobava a faltar una finestra, un toc de color, o senzillament un pessic de tranquil·litat.

Van passar les hores, pròxima parada: 231. Entre aquelles quatre parets passaria J les següents hores; poques, volia creure ella. Amb la cara llarga, trista mirada, sense ganes… i no mostrant massa il·lusió al respecte. -De moment-, esperava jo.

J, sempre envoltada dels seus; veu l'habitació al final del passadís. Una inmensa onejada d'obscurs pensaments s'acumulen. Obrim la porta i entrem. Intentes animar-la, treure importància al quefer; regalar-li un somriure mentre fites de reüll si et mira.

Primera nit superada. I sembla que amb nota. No la vull deixar sola; ni vull ni puc. Ni ho faré. Passem la nit plegades; proves i més proves. Dorm com un nadó acabat de néixer; tranquil·la, calmada. I jo me la miro, no deixo de fer-ho.

Em faig la forta; J ho necessita, em necessita. Però jo la necessito més a ella. No puc caure, no puc mostrar tristesa; no puc permetrem ni una llàgrima, no davant d'ella. Sóc la que diu poder amb tot; i no pot amb res. Ningú pot. Però ja tinc la màscara posada, i no puc desprendre'm d'ella, perquè sortiria a la llum un lleuger i amarg record del que és estar patint.

Li passo el braç per sobre i li faig un petó al front, farcit de protecció i ternura. M'agradaria consolar-la i consolar-me, sumar les nostres energies i guanyar força, juntes. J obra els ulls i em mira i em somriu.

Puc llegir la seva ullada, sé que pensa. I sé també que s'equivoca. Els seus ulls m'ho diuen tot; por, neguit, que feixuga és la incertesa. Oi? Reflexions precipitades borejades per pensaments abatuts.

Però no va voler pensar més. Per poder així, seguir vivint.

6 comentarios:

  1. Hola Carla, me pasé conocer tu casa y me hago un huequito por acá.
    Decías en la entrada anterior, que Nadie nos prepara para el dolor, y que ciertas son tus palabras. Únicamente el propio dolor es el que nos enseña, pero sabes, es un buen maestro y podemos con un poco de esfuerzo, hacerle un hueco y ganarle la batalla, o al menos, aprender a soportarlo.

    Un beso.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Qué buena tu forma de pensar, y qué cierto también. Qué no haya un manual de instrucciones no quiere decir que no podamos con ello, como tú bien dices. Al fin y al cabo, todo esfuerzo tiene su recompensa.

      Un placer que me leas :) Un fuerte abrazo y feliz semana!

      Eliminar
  2. Acabe de conéixer el teu blog gràcies al comentari que has deixat en la meua web de moda i estic encantat d'haver descobert aquest petit racó on sembla que tens moltes històries que contar. Promet mantindre'm al dia amb els teus relats!!!

    Un petó i que gaudisques del diumenge :)
    Le Style et Moi

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moltes gràcies per les teves paraules, sempre és bo que que qui et segueixi sigui per gust :)
      Benvingut Óscar, espero estar a l'altura.

      Salutacions i feliç setmana! :)

      Eliminar
  3. que idioma es?
    haré el intento de leer aunque no se ve difícil
    saludos!!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Está escrito en catalán! Al ser una historia más personal, decidí escribirla en mi lengua materna.
      Si te lo propones seguro que puedes, además es un idioma precioso :)

      Un fuerte abrazo!

      Eliminar